Konsumentvägledning, Medborgarkontoret Skärholmen, Stockholms stad
För dig som bor i Skärholmens stadsdelsförvaltning.
Konsumentvägledningen i Skärholmen, Stockholms stad, erbjuder kostnadsfri och opartisk rådgivning till konsumenter bosatta i stadsdelen. Vi stärker konsumenternas ställning genom att informera om rättigheter och skyldigheter vid köp, hjälper till med reklamationer och avtalstvister, samt stödjer vid anmälningar till ARN. Vi jobbar också förebyggande genom att erbjuda föreläsningar och hjälp-till-själv-verktyg.
Våra tjänster
- Hjälper till att tolka avtal etc
- Kan hjälpa till med anmälan till ARN
- Kan medla mellan konsument och företagare
- Hjälper till i samband med privatköp
- Kan hjälpa till att kontakta företag
- Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster
Kontaktuppgifter
E-postadress:
medborgarkontoret.skarholmen@stockholm.sePostadress:
Box 503
12726 SKÄRHOLMEN
Besöksadress:
Måsholmstorg 20
12726 SKÄRHOLMEN
Besökstider: Drop in på medborgarkontoret enklare konsumentärenden: 1 september -30 april: måndag-torsdag 08.45-16.15 fredag 08-15.45 Lunchstängt 12-12.45 Sommartider 1 maj-31 augusti: måndag-torsdag 08.45-15.45 fredag 08.45-14.45 Lunchstängt 12-12.45 Tids
Besök webbplatsenBor du i en annan kommun
Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.