Vi använder nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Vi vill använda kakor för att förbättra webbplatsen med hjälp av statistik. Samtycker du till detta?
Vi har bokat en fotograf till vårt bröllop men nu måste vi tyvärr flytta fram bröllopet på grund av sjukdom.
Kan vi ångra bokningen av fotograf?
Exempel på fråga till vägledningen
Svar från Konsumentverket
Hej,
Ni bör ha ångerrätt om ni gjort köpet uteslutande på distans och via ett organiserat system. Ett köp via en webbshop är ett exempel på detta. Då ska ni ha ångerrätt i 14 dagar från det att ni ingått tjänsten.
Förlängd ångerrätt
Ångerfristen kan ibland förlängas. Har företaget inte gett er tillräcklig med information om ångerrätten börjar tiden inte räknas förens du fått rätt information. Tiden kan förlängas i upp till ett år.
Möjlighet till avbeställning
Har ni inte ångerrätt har ni rätt att avbeställa tjänsten så länge den inte slutförts.
Fråga
Vi har bokat en fotograf till vårt bröllop men nu måste vi tyvärr flytta fram bröllopet på grund av sjukdom.
Kan vi ångra bokningen av fotograf?
Exempel på fråga till vägledningen