Jag har beställt en studentmössa på nätet. Jag la till broderier med mitt namn och program samt valde till stenar och annan färg på bandet. Mössan blev väldigt dyr. Direkt efter att jag beställt ångrade jag mig och skrev det i ett mejl till företaget. De svarade att jag inte får ångra mig. Jag har väl alltid ångerrätt när jag köper något på nätet?
Vanlig fråga till Konsumentverkets vägledning
Svar från Konsumentverket
Hej,
Nej du har troligtvis inte ångerrätt på mössan du köpt. Eftersom du beställt ett speciellt broderi med ditt namn har din mössa fått en personlig prägel. Den typen av varor kan man inte ångra. De är undantagna från den lagstiftade ångerrätten.
Hade du enbart gjort val bland standardalternativ i webbshoppen, kring till exempel färg och material, hade du troligtvis kunnat ångra dig.
Vi använder nödvändiga kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Vi vill använda kakor för att förbättra webbplatsen med hjälp av statistik. Samtycker du till detta?
Fråga
Jag har beställt en studentmössa på nätet. Jag la till broderier med mitt namn och program samt valde till stenar och annan färg på bandet. Mössan blev väldigt dyr. Direkt efter att jag beställt ångrade jag mig och skrev det i ett mejl till företaget. De svarade att jag inte får ångra mig. Jag har väl alltid ångerrätt när jag köper något på nätet?
Vanlig fråga till Konsumentverkets vägledning