Föreläggande Froggy
Konsumentombudsmannen, KO, ålägger uppgiven firma Froggy att vid försäljning och marknadsföring av vattensportprodukter lämna klar och begriplig information om konsumentens ångerrätt och reklamationsrätt.
Konsumentombudsmannen, KO, ålägger Rickard Wänqvist med uppgiven firma Froggy att vid försäljning och marknadsföring av vattensportprodukter innan distansavtal ingås lämna klar och begriplig information om konsumentens ångerrätt och reklamationsrätt.
Föreläggandet är förenat med ett vite på 100 000 kronor.
För att läsa föreläggandet mot Froggy med diarienummer 2017/912, kontakta konsumentverket@konsumentverket.se.
Fler förelägganden
Föreläggande mot Nakdcom One World AB
KO kräver att företaget ska basera prismarknadsföring i procent på det lägsta priset som varorna sålts för de senaste 30 dagarna före prissänkningen.
Föreläggande
19 maj 2025
Föreläggande mot Bygghemma Sverige AB
Konsumentombudsmannen, KO, kräver att företaget korrekt anger det lägsta priset som varorna sålts för de senaste 30 dagarna före prissänkningen.
Föreläggande
19 maj 2025
Föreläggande mot Blomsterlandet i Sverige AB
Konsumentombudsmannen kräver att företaget korrekt anger det lägsta priset som varorna sålts för de senaste 30 dagarna före prissänkningen.
Föreläggande
19 maj 2025